Jadłospis

 

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Kalendarium

Imieniny obchodzą:

 

 

 

PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

 

 

NOWAPIRAMIDA 1

 


                    

gify jedlo

      JADŁOSPIS                                                 
                           
25.06. – 29.06. 2018                                                


 


PONIEDZIAŁEK

ŚNIADANIE:herbata, pieczywo mieszane z masłem, twarożek ze szczypiorkiem, szynka wiejska, papryka czerwona, herbata owocowa

alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne

OBIAD: zupa barszcz czerwony na mięsie z makaronem, leczo z kiełbaską i warzywami (pieczarka, cukinia, papryka, pomidory, cebula) ryż basmati, sok pomarańczowy

alergeny: seler, gluten, jaja


PODWIECZOREK: budyń śmietankowy z truskawkami, herbata

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

 

WTOREK 

ŚNIADANIE: zupa mleczna z zacierką,bułka z dżemem z rokitnika, jabłko, napój miętowy

alergeny: mleko i produkty pochodne,gluten

OBIAD : zupa z zielonej fasolki szparagowej, pieczeń wierzowa duszona w sosie własnym, kasza gryczano-jęczmienna, buraki, sok z czarnej porzeczki

alergeny: seler, gluten


PODWIECZOREK: chleb wieloziarnisty z pastą ze słonecznika i suszonych pomidorów, mix kiełek, kakao

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

           pomarańcze    ŚRODA 


ŚNIADANIE: bawarka, herbata, pieczywo mieszane z masłem, kiełbaska delikatesowa z ketchupem, ogórek zielony, herbata z hibiskusa

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten


OBIAD : kapuśniak z kiszonej kapusty na mięsie z zieleniną, ryba pieczona w ziołach, ziemniaki duszone z koperkiem, surówka z ogórka, marchwi i kukurydzy, sok owocowy

alergeny: seler, ryba, mleko i produkty pochodne

PODWIECZOREK:   ciasto czekoladowe, arbuz, kawa inka z mlekiem

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

 

CZWARTEK 

ŚNIADANIE: płatki żytnie na mleku z daktylami i siemieniem lnianym, pieczywo mieszane z masłem, nektarynka, woda z cytryną

alergeny: mleko  i produkty pochodne, gluten

OBIAD: zupa jarzynowa na mięsie z indyka z ziemniakami i zieleniną, makaron pełnoziarnisty z sosem carbonare ze szczypiorkiem, marchew w słupki herbata melisa-mięta

alergeny:  gluten, seler, mleko i produkty pochodne

PODWIECZOREK:  kisiel cytrynowy, gruszka, paluch kukurydziany, herbata
 
alergeny: mleko i produkty pochodne
 
PIĄTEK 

ŚNIADANIE: herbata, pieczywo mieszane z masłem, ser królewski, pasta z kiełbasy ze szczypiorkiem, ogórek kiszony, pomidor, napar z suszonych owoców
 
alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

OBIAD: rosolnik nz drobiu z zieleniną, jajecznica, ziemniaki duszone z koperkiem, szpinak, sok marchwiowy
alergeny:  seler, jaja
 
PODWIECZOREK:  kaszka manna z jagodami, herbata
 
alergeny: mleko i produkty pochodne
 
 
DZIECI MAJĄ STAŁY DOSTĘP DO NIEGAZOWANEJ WODY MINERALNEJ
pomarańcze
 
 
 
NASIONA CHIA - stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka (ok.20 %), głównie rozpuszczalnego w wodzie. Są bogatym źródłem wapnia, zawierają boron ważny minerał współdziałający z metabolizmem wapnia w ustroju.
 
KAROB - to proszek wytwarzany z jadalnych nasion pochodzących ze strąków drzewa chlebowca świętojańskiego. Produkt w 100% naturalny nie zawierający sztucznych dodatków. Dostępny w postaci ciemnej i jasnej, posiada około 50% naturalnego cukru. Jest świetnym zamiennikiem czekolady i kakao, zawiera wiele witamin i mikroelementów. W karobie znajduje się duża ilość białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu.
 
GRYKA - to zdrowa przekąska do chrupania 100% natury, bez dodatku cukru, bogata w magnez i fosfor.

KASZA BULGUR - wyróżnia się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych kasz pszenicznych czyli kasz kuskus i kaszy manny. Przede wszystkim charakteryzuje ją największa zawartość błonnika. Ten turecki przysmak wyróżnia się również zawartością cennego dla serca potasu i fosforu - jednego ze składników budulcowych zębów i kości. Jednak najwięcej posiada kojącego nery magnezu i witamin z grupy B.

 



 




 

 

 

                                         

    

 

 
   


 

Najnowsze

  •  WYJAZD DO ZOO

    ...

  •  ZEBRANIE

        ...

  •  ZAKONCZENIE ROKU

        ...

  •  DYŻUR LETNI

    UWAGA RODZ...

  •  GRUPA III JEŻYKI Z WIZYTĄ W PIEKARNI

    04 paź...

Popularne

  •  Jadłospis

      ...

  •  Nasza historia

    ...

  •  Galeria

    Galeria zdjęć widoczna jest tylko dla zalogowanych użytkowni...

  •  Ramowy rozkład dnia

    Przedstawiamy poniżej nasz rozkład dnia:...

  •  Wyprawka 3-latka - ekwipunek dla debiutanta

    OTO LISTA RZECZY, KTÓRE NA PEWNO PRZYDADZĄ SIĘ POCZĄTKUJ...