Jadłospis

 

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Kalendarium

Imieniny obchodzą:

 

 

 

PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

 

 

NOWAPIRAMIDA 1

 


                    

gify jedlo

      JADŁOSPIS                                                 
                           
18.03. – 22.03. 2019                                                


 


PONIEDZIAŁEK 

ŚNIADANIE: zupa mleczna z zacierką, pieczywo mieszane z masłem i powidłami, gruszka, herbata mięta-melisa

alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne

OBIAD: zupa krem z marchwi, indyk pieczony w sosie własnym, kasza gryczana, surówka z kiszonego ogórka i czerwonej cebulki, sok jabłkowy

alergeny: seler, gluten

 

PODWIECZOREK: pieczywo razowe z masłem i prażonym słonecznikiem, marchew w słupki, kawa inka z mlekiem

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

WTOREK 

ŚNIADANIE:  herbata z imbirem, pieczywo mieszane z masłem, szynka drobiowa, serek puszysty, sałata, pomidor, kiełki brokuła, herbata z aronii

alergeny: mleko i produkty pochodne,gluten

OBIAD : zupa z czerwonej soczewicy na mięsie z ziemniakami i zieleniną, makaron penne ze szpinakiem i mozarellą, kalarepa w słupki, sok pomarańczowy

alergeny: seler, gluten, mleko i produkty pochodne


PODWIECZOREK: bułka mleczna z masłem, jabłko, kakao

 

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

           pomarańcze    ŚRODA 


ŚNIADANIE: herbata, pieczywo mieszane z masłem, kiełbasa żywiecka, twaróg biały wędzony, roszponka, papryka czerwona, herbata malinowa

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten


OBIAD : zupa pomidorowa na mięsie z indyka z makaronem, jajecznica, ziemniaki duszone z koperkiem, mizeria na jogurcie, sok z czarnej porzeczki

alergeny: seler, gluten, jaja, mleko i produkty pochodne

 

PODWIECZOREK:   wafle ryżowe z kremem czekoladowym (wyrób własny), banan, herbata

alergeny: 

 

CZWARTEK 

ŚNIADANIE: płatki orkiszowe na mleku z morelą i siemieniem lnianym, pieczywo z masłem i dżemem z dzikiej róży, herbata z żurawiny

alergeny: mleko  i produkty pochodne, gluten

OBIAD: zupa krem z pieczarek z grzankami, kotlet schabowy, ziemniaki duszone z koperkiem, surówka z kapusty pekińskiej z marchewką i kukurydzą, sok wieloowocowy

alergeny: seler, gluten, jaja

PODWIECZOREK:  kryształki galaretki z sosem waniliowym, jabłko, herbata
 

alergeny: mleko i produkty pochodne

 
 
PIĄTEK 

ŚNIADANIE: herbata z cytryną, pieczywo mieszane z masłem, jajko, ser salami, sałata, ogórek, kiełki rzodkiewki, herbata owoce lasu
 
alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten, jaja
 
OBIAD:  zupa ogórkowa na mięsie z ziemniakami i zieleniną, pulpety rybne w sosie greckim, ryż, sałata lodowa w sosie vinegret, sok owocowy
 
alergeny:  seler, ryba
 
 
PODWIECZOREK:  jogurt z nasionami chia i posypką kakaową, rodzynki, chrupki kukurydziane
 
alergeny: mleko i produkty pochodne
 
DZIECI MAJĄ STAŁY DOSTĘP DO NIEGAZOWANEJ WODY MINERALNEJ
pomarańcze
 
 
 
NASIONA CHIA - stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka (ok.20 %), głównie rozpuszczalnego w wodzie. Są bogatym źródłem wapnia, zawierają boron ważny minerał współdziałający z metabolizmem wapnia w ustroju.
 
KAROB - to proszek wytwarzany z jadalnych nasion pochodzących ze strąków drzewa chlebowca świętojańskiego. Produkt w 100% naturalny nie zawierający sztucznych dodatków. Dostępny w postaci ciemnej i jasnej, posiada około 50% naturalnego cukru. Jest świetnym zamiennikiem czekolady i kakao, zawiera wiele witamin i mikroelementów. W karobie znajduje się duża ilość białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu.
 
GRYKA - to zdrowa przekąska do chrupania 100% natury, bez dodatku cukru, bogata w magnez i fosfor.

KASZA BULGUR - wyróżnia się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych kasz pszenicznych czyli kasz kuskus i kaszy manny. Przede wszystkim charakteryzuje ją największa zawartość błonnika. Ten turecki przysmak wyróżnia się również zawartością cennego dla serca potasu i fosforu - jednego ze składników budulcowych zębów i kości. Jednak najwięcej posiada kojącego nery magnezu i witamin z grupy B.

 



 




 

 

 

                                         

    

 

 
   


 

Najnowsze

  •  Teatr Muzyczny

    ...

  •  DRZWI OTWARTE

    ...

  •  PODZIĘKOWANIA

         ...

  •  GRUPA III JEŻYKI Z WIZYTĄ W PIEKARNI

    04 paź...

  •  OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

      Od 19 ...

Popularne

  •  Jadłospis

      ...

  •  Nasza historia

    ...

  •  Wyprawka 3-latka - ekwipunek dla debiutanta

    OTO LISTA RZECZY, KTÓRE NA PEWNO PRZYDADZĄ SIĘ POCZĄTKUJ...

  •  Galeria

    Galeria zdjęć widoczna jest tylko dla zalogowanych użytkowni...

  •  Ramowy rozkład dnia

    Przedstawiamy poniżej nasz rozkład dnia:...