Jadłospis

 

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Kalendarium

Imieniny obchodzą:

 

 

 

PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

 

 

NOWAPIRAMIDA 1

 


                    

gify jedlo

      JADŁOSPIS                                                 
                           
21.05. – 25.05. 2018                                                 


 

PONIEDZIAŁEK

ŚNIADANIE:herbata rooibos, pieczywo mieszane z masłem, szynka drobiowa, serek kanapkowy, sałata, kolorowa papryka, herbata z dzikiej róży

alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne

OBIAD: zupa pomidorowa na mięsie z ryżem i zieleniną, kluski pszenne z cebulką i boczkiem, kapusta kiszona gotowana, sok z czarnej porzeczki

alergeny: seler, gluten, mleko i produkty pochodne, jaja


PODWIECZOREK: koktajl bananowo-truskawkowy, orzechy laskowe, podpłomyki

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten, orzechy

 

WTOREK 

ŚNIADANIE: płatki jaglane na mleku z makiem i rodzynkami, pieczywo mieszane z masłem i dżemem z rokitnika, sok wieloowocowy 

alergeny: mleko i produkty pochodne,gluten

OBIAD : zupa krem z buraka, filet drobiowy panierowany w sezamie, ziemniaki duszone z koperkiem, surówka z kapusty pekińskiej, herbata z hibiskusa

alergeny: sezam, gluten, jaja


PODWIECZOREK: rogal z masłem, gruszka, kakao z kardamonem

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

           pomarańcze    ŚRODA 


ŚNIADANIE: bawarka, pieczywo mieszane z masłem, parówka z koncentratem (97% fileta), ogórek zielony, herbata miętowa

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten


OBIAD : zupa pieczarkowa z ziemniakami i zieleniną, makaron ala Napoli (makaron spaghetti, ser mozarella, pomidory, oliwa z oliwek, bazylia, czosnek), sok jabłkowy, 

alergeny: seler, gluten, mleko i produkty pochodne

PODWIECZOREK:   chleb wieloziarnisty z masłem, jajkiem, pomidorem i kiełkami brokuła, herbata

alergeny: gluten,jaja, mleko i produkty pochodne

 

CZWARTEK 

ŚNIADANIE: płatki żytnie na mleku z daktylami i słonecznikiem, pieczywo mieszane z masłem, jabłko, woda z cytryną

alergeny: mleko  i produkty pochodne, gluten

OBIAD: zupa krem z zielonego groszku, kociołek mięsno-warzywny (papryka, pomidory, cukinia, cebula, pieczarka), kasza pęczak, ogórek małosolny, herbata ziołowa

alergeny:  seler, gluten

PODWIECZOREK:  owocowy talerz (banan, jabłko, kiwi, pomarańcza, rodzynka, żurawina), talarki ryżowe, kawa inka z mlekiem
 
alergeny: mleko i produkty pochodne
 
PIĄTEK 

ŚNIADANIE: herbata z miodem, pieczywo mieszane z masłem, jajecznica ze szczypiorkiem, sok pomarańczowy
 
alergeny: gluten, jaja

OBIAD: zupa wiedeńska na drobiu z zieleniną, ryba pieczona w ziołach, sos jogurtowo-czosnkowy, ryż z carry, surówka z kiszonej kapusty z marchewką i cebulką, herbata ziołowa
 
alergeny:  seler, gluten, ryba, mleko i produkty pochodne
 
PODWIECZOREK:  budyń czekoladowy, jabłko, wafle zbożowo-ryżowe, herbata
 
alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten
 
 
DZIECI MAJĄ STAŁY DOSTĘP DO NIEGAZOWANEJ WODY MINERALNEJ
pomarańcze
 
 
 
NASIONA CHIA - stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka (ok.20 %), głównie rozpuszczalnego w wodzie. Są bogatym źródłem wapnia, zawierają boron ważny minerał współdziałający z metabolizmem wapnia w ustroju.
 
KAROB - to proszek wytwarzany z jadalnych nasion pochodzących ze strąków drzewa chlebowca świętojańskiego. Produkt w 100% naturalny nie zawierający sztucznych dodatków. Dostępny w postaci ciemnej i jasnej, posiada około 50% naturalnego cukru. Jest świetnym zamiennikiem czekolady i kakao, zawiera wiele witamin i mikroelementów. W karobie znajduje się duża ilość białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu.
 
GRYKA - to zdrowa przekąska do chrupania 100% natury, bez dodatku cukru, bogata w magnez i fosfor.

KASZA BULGUR - wyróżnia się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych kasz pszenicznych czyli kasz kuskus i kaszy manny. Przede wszystkim charakteryzuje ją największa zawartość błonnika. Ten turecki przysmak wyróżnia się również zawartością cennego dla serca potasu i fosforu - jednego ze składników budulcowych zębów i kości. Jednak najwięcej posiada kojącego nery magnezu i witamin z grupy B.

 



 




 

 

 

                                         

    

 

 
   


 

Najnowsze

  •  DYŻUR LETNI

    UWAGA RODZ...

  •  DZIEŃ DZIECKA DZIEŃ WŁOSKI

    30 MAJA Z ...

  •  DYŻUR CZERWCOWY

    ...

  •  ORGANIZACJA DNIA MAMY I TATY

    PROSIMY WSZYSTKIE ...

  •  DZIEN MAMY I TATY

    ...

Popularne

  •  Jadłospis

      ...

  •  Nasza historia

    ...

  •  Galeria

    Galeria zdjęć widoczna jest tylko dla zalogowanych użytkowni...

  •  Ramowy rozkład dnia

    Przedstawiamy poniżej nasz rozkład dnia:...

  •  Rada rodziców

    RADA RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 45 W POZNANIU NA ROK SZKOLNY 2016/2017...