Jadłospis

 

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Kalendarium

Imieniny obchodzą:

 

 

 

PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

 

 

NOWAPIRAMIDA 1

 


                    

gify jedlo

      JADŁOSPIS                                                 
                           
17.09. – 21.09. 2018                                                


 


PONIEDZIAŁEK

ŚNIADANIE: herbata rooibos, pieczywo mieszane z masłem, serek puszysty, szynka drobiowa, sałata, kolorowa papryka, sok owocowy

alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne

OBIAD: zupa fasolowa na mięsie z ziemniakami i zieleniną, ryż gotowany na mleku z musem truskawkowym, woda z cytryną

alergeny: seler, mleko i produkty pochodne


PODWIECZOREK: kawiorek z jajkiem, pomidorem i szczypiorkiem, napar z suszonych owoców

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten, jaja

 

WTOREK 

ŚNIADANIE:  mleko z płatkami kukurydzianymi, pieczywo mieszane z dżemem z dzikiej róży, herbata owocowa

alergeny: mleko i produkty pochodne,gluten

OBIAD : zupa kremz marchwi, kolorowy kociołek mięsno-warzywny (cukinia, pomidory, cebula, papryka kolorowa, pieczarka), kasza perłowa, sok owocowy

alergeny: seler, gluten


PODWIECZOREK: kryształki galaretki z serkiem waniliowym, gruszka, wafel zbożowy, herbata

 

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

           pomarańcze    ŚRODA 


ŚNIADANIE: kawa inka z mlekiem, herbata, pieczywo mieszane z masłem, pasta z kiełbasy ze szczypiorkiem,ser salami, sałata, pomidor, mix kiełek, herbata z żurawiny

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten


OBIAD : zupa ogórkowa na mięsie z zieleniną, jajecznica, ziemniaki duszone z koperkiem, marchewka z groszkiem, sok jabłkowy

alergeny: seler, jaja

PODWIECZOREK:   słoneczny deser (wyrób własny - jogurt grecki, kardamon, mango), chrupki kukurydziane

alergeny: mleko i produkty pochodne

 

CZWARTEK 

ŚNIADANIE: płatki jęczmienne na mleku z rodzynkami i makiem, pieczywo mieszane z masłem, śliwki, herbata z dzikiej róży

alergeny: mleko  i produkty pochodne, gluten

 

OBIAD: zupa krem z brokuła, kurczak po chińsku z makaronem ryżowym, sok pomarańczowy

alergeny: seler

PODWIECZOREK: chleb razowy z pastą ze słonecznika z suszonymi pomidorkami, kawa zbożowa z mlekiem
 

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

 
 
PIĄTEK 

ŚNIADANIE: herbata z cytryną, pieczywo mieszane z masłem, jajko, szynka wiejska, rukola, pomidor, ogórek zielony, sok z czarnej porzeczki
 
alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten, jaja
 
OBIAD: zupa neapolitańska z makaronem, klopsik rybny, ziemniaki duszone z koperkiem, surówka z kapusty i marchewki, herbata ziołowa
 
alergeny:  seler, mleko i produkty pochodne, gluten, ryba
 
 
PODWIECZOREK:  kaszka mannana mleku z tartym jabłkiem, herbata
 
alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten
 
 
DZIECI MAJĄ STAŁY DOSTĘP DO NIEGAZOWANEJ WODY MINERALNEJ
pomarańcze
 
 
 
NASIONA CHIA - stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka (ok.20 %), głównie rozpuszczalnego w wodzie. Są bogatym źródłem wapnia, zawierają boron ważny minerał współdziałający z metabolizmem wapnia w ustroju.
 
KAROB - to proszek wytwarzany z jadalnych nasion pochodzących ze strąków drzewa chlebowca świętojańskiego. Produkt w 100% naturalny nie zawierający sztucznych dodatków. Dostępny w postaci ciemnej i jasnej, posiada około 50% naturalnego cukru. Jest świetnym zamiennikiem czekolady i kakao, zawiera wiele witamin i mikroelementów. W karobie znajduje się duża ilość białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu.
 
GRYKA - to zdrowa przekąska do chrupania 100% natury, bez dodatku cukru, bogata w magnez i fosfor.

KASZA BULGUR - wyróżnia się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych kasz pszenicznych czyli kasz kuskus i kaszy manny. Przede wszystkim charakteryzuje ją największa zawartość błonnika. Ten turecki przysmak wyróżnia się również zawartością cennego dla serca potasu i fosforu - jednego ze składników budulcowych zębów i kości. Jednak najwięcej posiada kojącego nery magnezu i witamin z grupy B.

 



 




 

 

 

                                         

    

 

 
   


 

Najnowsze

  •  zebrania z rodzicami 2018

    ...

  •  WYPRAWKA

     ...

  •  ZAJĘCIA ADAPTACYJNE

        ...

  •  GRUPA III JEŻYKI Z WIZYTĄ W PIEKARNI

    04 paź...

  •  OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

      Od 19 ...

Popularne

  •  Jadłospis

      ...

  •  Nasza historia

    ...

  •  Galeria

    Galeria zdjęć widoczna jest tylko dla zalogowanych użytkowni...

  •  Wyprawka 3-latka - ekwipunek dla debiutanta

    OTO LISTA RZECZY, KTÓRE NA PEWNO PRZYDADZĄ SIĘ POCZĄTKUJ...

  •  Ramowy rozkład dnia

    Przedstawiamy poniżej nasz rozkład dnia:...