Jadłospis

 

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Kalendarium

Imieniny obchodzą:

 

 

 

PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

 

 

NOWAPIRAMIDA 1

 


                    

gify jedlo

      JADŁOSPIS                                                 
                           
20.11. – 24.11. 2017                                                  


 

PONIEDZIAŁEK 

ŚNIADANIE mleko z miodem, herbata, pieczywo mieszane z masłem, polędwica sopocka, pasta twarogowo-pomidorowa, sałata, ogórek zielony, żółta papryka, herbata owocowa

alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne

OBIAD:   zupa krupnik na mięsie z pęczakiem i zieleniną, jajecznica, ziemniaki duszone z koperkiem, szpinak, sok wieloowocowy

alergeny: seler, jaja


PODWIECZOREK: kefir z jagodami, podpłomyki

alergeny:  mleko i produkty pochodne, gluten

 

WTOREK 

ŚNIADANIE: musli z mlekiem, pieczywo mieszane z masłem, mandarynki, pestki z dyni, herbata z lipy

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

OBIAD : zupa krem z dyni, indyk duszony w białym sosie z zielonymi warzywami, makaron wstążki, marchewka mini z masłem klarowanym, herbata z owoców leśnych

alergeny: gluten, seler, mleko i produkty pochodne


PODWIECZOREK: bułka grahamka z pastą z czerwonej fasoli, kiełki rzodkiewki, kawa inka z mlekiem

alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne

           pomarańcze    ŚRODA 


ŚNIADANIE: herbata rooibson, pieczywo, mieszane z masłem, ser camembert, szynka drobiowa, sałata, papryka czerwona, kiełki lucerny, herbata z czystka

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten

OBIAD : barszcz zabielany z makaronem, bigos z kapusty mieszanej, ziemniaki duszone z koperkiem, marchew w słupki, herbata z rumianku

alergeny: seler, gluten

PODWIECZOREK:   pieczywo chrupkie z masłem orzechowym, pomarańcza, kawa zbożowa z mlekiem

alergeny: mleko i produkty pochodne, gluten, orzechy

 

CZWARTEK 

ŚNIADANIE:  płatki żytnie na mleku z żurawiną, pieczywo mieszane z masłem, banany, orzechy ziemne, herbata miętowa

alergeny: mleko  i produkty pochodne, gluten, orzechy

OBIAD: krem z brokuł, pieczeń wieprzowa duszona w sosie własnym, kasza jaglana, buraki, sok z czarnej porzeczki

alergeny:  gluten, gluten

PODWIECZOREK: kryształki z galaretki, serek waniliowy, rodzynki, jabłko, napar z suszonych owoców
 
alergeny: mleko i produkty pochodne
 
PIĄTEK 

ŚNIADANIE:herbata z pomarańczą, cynamonem i anyżem, pieczywo mieszane z masłem, pasta jajeczna, kiełbasa jałowcowa, roszponka, pomidor, kakao 
 
alergeny: gluten, mleko i produkty pochodne, jaja

OBIAD: zupa ogórkowa na mięsie z indyka z ziemniakami i zieleniną, burger rybny, ryż z carry, surówka z marchwi i jabłka, herbata ziołowa
 
alergeny: seler, ryba

PODWIECZOREK:
  jogurt z konfiturą, błonnikiem i ziarnami, gruszka
 
alergeny: mleko i produkty pochodne
 
 
 
DZIECI MAJĄ STAŁY DOSTĘP DO NIEGAZOWANEJ WODY MINERALNEJ
pomarańcze
 
 
 
NASIONA CHIA - stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka (ok.20 %), głównie rozpuszczalnego w wodzie. Są bogatym źródłem wapnia, zawierają boron ważny minerał współdziałający z metabolizmem wapnia w ustroju.
 
KAROB - to proszek wytwarzany z jadalnych nasion pochodzących ze strąków drzewa chlebowca świętojańskiego. Produkt w 100% naturalny nie zawierający sztucznych dodatków. Dostępny w postaci ciemnej i jasnej, posiada około 50% naturalnego cukru. Jest świetnym zamiennikiem czekolady i kakao, zawiera wiele witamin i mikroelementów. W karobie znajduje się duża ilość białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu.
 
GRYKA - to zdrowa przekąska do chrupania 100% natury, bez dodatku cukru, bogata w magnez i fosfor.

KASZA BULGUR - wyróżnia się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych kasz pszenicznych czyli kasz kuskus i kaszy manny. Przede wszystkim charakteryzuje ją największa zawartość błonnika. Ten turecki przysmak wyróżnia się również zawartością cennego dla serca potasu i fosforu - jednego ze składników budulcowych zębów i kości. Jednak najwięcej posiada kojącego nery magnezu i witamin z grupy B.

 



 




 

 

 

                                         

    

 

 
   


 

Najnowsze

  •  WYCIECZKA

    ...

  •  BIBLIOTEKA RACZYŃSKICH

      ...

  •  OPATRUNEK NA RATUNEK

    ...

  •  ROZMOWY INDYWIDUALNE

        ...

  •  GRUPA III JEŻYKI Z WIZYTĄ W PIEKARNI

    04 paź...

Popularne

  •  Jadłospis

      ...

  •  Nasza historia

    ...

  •  Galeria

    Galeria zdjęć widoczna jest tylko dla zalogowanych użytkowni...

  •  Ramowy rozkład dnia

    Przedstawiamy poniżej nasz rozkład dnia:...

  •  Rada rodziców

    RADA RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 45 W POZNANIU NA ROK SZKOLNY 2016/2017...